dimarts, 10 de maig del 2011

Activitats dimarts 10 de maig

Activitat dimarts 10 de maig

- Quina és la marca més mítica de refresc del món?

- Què va fer John S. Pemberton ahir va fer 125 anys?

- Què era en John S. Pemberton?

- Què és un apotecari?

- Explica amb les teves paraules que vol dir "xarop que “refeia” la gent ".

- Quantes unitats de Coca-cola es venien inicialment?

- Quins guanys té l'empresa actualment?

- Quantes marques s'han generat al voltant de la marca Coca-cola?

- Quants productes s'han generat al voltant de la Coca-cola?

- Què és la Merchandise 7X?

- Es coneguda la fòrmula de la Coca-cola?

- On està guardada la fòrmula de la Coca-cola?

- Com es pot aconseguir?

- Quan es va poder veure per primera vegada un anunci de la Coca-cola a la TVE?

- Digues alun eslògan d'algun anunci de la Coca-cola.

- Busca l'imatge de les ampolles típiques de la Coca-cola.

- Busca el logotip de la marca Coca-cola.

- Saps quina és la marca que competeix directament amb la Coca-cola amb un altre refresc de cola?


- Busca una imatge del logotip i de l'envàs d'aquesta altra marca.


El text l'heu de fer en un document Word, on hi posareu imatges i me l'enviareu al glomopu@gmail.com, com a molt tard divendres 13 de maig.

125 anys de la Coca-cola




Cent vint-i-cinc anys són les que corresponen a l'aniversari de la marca de refresc més mítica del món, tot i que va néixer en una farmàcia. 


El 9 de maig, ahir va fer just un segle i quart, un farmacèutic del sud dels Estats Units, John S. Pemberton, va començar a distribuir un xarop que “refeia” la gent i que es va batejar amb el nom que encara perdura. Poc es podia imaginar aquell apotecari d'Atlanta, que va començar venent-ne una desena d'unitats diàries, que al 2011 el seu producte facturaria més de 36.000 milions de dòlars en més de 200 països i que seria la marca més valorada del planeta.

 Segons les últimes xifres proporcionades per la mateixa empresa, Coca Cola ha generat, al seu voltant, més de 500 marques i 3.000 productes. Només a l'Estat espanyol, la multinacional comercialitza gairebé una seixantena de marques i més de 70 productes.
El secret de la seva fórmula, que no s'ha revelat, la Merchandise 7X, guardada en un banc d'Atlanta amb una clau que només coneixen dos empleats que no poden coincidir en el mateix lloc, o alguns dels eslògans vitalistes dels seus anuncis, com “la chispa de la vida” o “sensación de vivir” també pertanyen a l'imaginari col·lectiu.


El primer anunci que vam veure per TV Espanyola de la Coca-Cola va ser l’any 1959. Aquest fou l’any en que la Coca-cola va començar a repartir felicitat a totes les cases que tenien televisor. Des d’aleshores el principal objectiu de la marca es repartir felicitat a través dels seus anuncis.